کشکول

بیا تا گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم / فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم

کشکول

بیا تا گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم / فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم

طرز هواگیری رادیاتور پکیج خانگی

سه شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۱، ۱۱:۰۲ ق.ظ


بسم الله الرحمن الرحیم

با جستجوی وب مطلب دندان گیری یافت نکردم. چون به این کار نیاز مبرم داشتم با توکل به خدا و مطالعه ساختار شوفاژها و تفکر به مطلب زیر رسیدم که ممکن است بهترین شیوه نباشد

لطفا اگر مطلب بهتری بود با خبرم کنید تا این مطلب را حذف کرده و جایگزین مطلب یا پیوند جدیدی کنم:

 

ابتدا مفهوم تزریق فشار و طرز اجرای آن را تعریف کرده و توضیح می دهم:

تزریق فشار: باز کردن شیر ورودی آب پکیج. برای انجام این کار باید توجه داشته باشید که چون ممکن است هوا در قسمت پمپ پکیج وجود داشته باشد بنابر این با مشورت سرویس کار، تأکید می کنم با مشورت و یادگیری از سرویس کار دریچه ی پمپ را بازکرده تا دریچه ی کوچکی مثل ورودی باد چرخ دوچرخه ظاهر شود.

سپس  یک پیچ گشتی چهارسو درون آن فرو کرده تا پینی که وسط آن است به پایین فشار داده شود

در همین حال فشار دادن شیر ورودی آب را باز می کنید و نگاهتان را از عقربه ی فشار پایین نمی اندازید

فشار که به دو نیم الی 2.8 رسید(البته برای پکیج های خانگی بنده از سرویس کار پرسیده ام این عدد را بیان کرده)(البته سال گذشته بنده این از سرویس کار پرسیده ام و ایشان این عدد را برای پکیج های خانگی آپارتمانی(مساحت حدودا 100متر) بیان کرده اند)(توجه کنید ممکن است عقربه ی پکیج شما انحراف اولیه داشته باشد) شیر ورودی آب را ببنید

ممکن است در حال ورود آب به جای زیاد شدن فشار متوجه شوید که عقربه ی فشار ثابت است تعجب نکنید صبر کنید تا فشار آب بر هوای داخل سیستم غلبه کند، سپس فشار زیاد می شود.(البته در موارد به نسبت کم تجربه بنده همیشه چنین بوده). توجه کنید در تمام این مدت دستتان را از پیچ گشتی رها نکنید.

 

حال که با مفهوم تزریق فشار آشنا شدید دو راه یک نفره و دو نفره را برای هواگیری توضیح می دهیم.

در ابتدای هر دو راه ابتدا تمام شیرهای رادیاتورها را ببندید

دونفره: ابتدا رادیاتوری که راحت تر هواگیری می شود مثلا رادیاتور حمام، نفر اول شیر ورودی اش را باز کند و سپس با آچار مخصوص پیچ دریچه ی هواگیری را باز کند(فعلا تا اطلاع ثانوی با او کاری نداریم)، در همین حال نفر دوم با نگاه به عقربه ی فشار، فشار از دست رفته توسط تخلیه ی آب(آب خارج شده به همراه هوا در  رادیاتور حمام) را با تزریق فشار جبران می کند و آن را بین 2.5 تا 2.8 نگاه می دارد.

فعلا با نفر اول کاری نداریم. مدت احتمالا زیادی(اگر سیستم کم هوا باشد احتمالا مدت کم خواهد بود) طول می کشد تا به این مرحله برسیم که وقتی شیر آب ورودی پکیج باز می شود بدون معطلی عقربه به بالا برود و علی رغم تخلیه ی مجدد آب رادیاتور(مثلا حمام) و کم شدن فشار، باز کردن دوباره و سه باره شیرآب پکیج هم فشار را بی معطلی بالا ببرد.(مرحله پایستگی)

این کار را که انجام دادید شیر رادیاتور(حمام) را می بندید. و به سراغ بقیه رادیاتورها می روید. هر کدام از آن ها را نفر اول با باز کردن شیرآب رادیاتور و پیچ خروج هوا و تزریق فشار نفر دوم هواگیری کرده و بعد از اینکه کاملا هوا خارج شد و رادیاتور پر از آب شد شیر آّبش را می بندیم و به سراغ رادیاتور بعدی می رویم تا تمام رادیاتورها هواگیری شود

 

یک نفره: شیر آب و پیچ هوای رادیاتور حمام را باز کرده برای مدتی طولانی(اگر سیستم کم هوا باشد، مدت کم) تزریق فشار را در حالی که از رادیاتور حمام آب خارج می شود انجام می دهیم تا به مرحله ی پایستگی برسیم، پیچ هوا و شیر آب رادیاتور حمام را می بندیم و برای بقیه ی رادیاتور ها:

هر رادیاتور را که هواگیری کردیم(باز کردن شیر آب و پیچ هوا)، شیر ورودی آبش را می بندیم و تزریق فشار را انجام می دهیم.

 

توجه کنید اگر تا به حال باز شدن پیچ هوا را ندیده اید باید تذکر دهیم که یک تشت و احیانا یک پارچه مورد نیاز است تشت برای این که زیر دریچه بگذارید تا آب خارج شده همراه هوا درون آن بریزد

پارچه برای اینکه اگر پیچ خروج هوا کج بود (مثلا به سمت دیوار) آن را به درون تشت هدایت کنید

 

لطفا کارهای بیان شده را بدون مشورت تلفنی سرویس کار انجام ندهید

علاوه بر آنچه در قسمت نظرات نوشته شده باز به عرض دوسوتان می رساند که لطفا توجه داشته باشند؛ این وبلاگ با توجه به مشغله ی نویسنده بسیار دیر به دیر بررسی می شود (حتی گاهی چند ماه یک بار) و خدای ناکرده دریافت نکردن پاسخ را به پای بی توجهی ننویسید.

 

موفق باشید

  • سیدعلی

نظرات  (۴۳)

  • احسان یزدانی راد
  • دستت درد نکنه من تونستم. خدا ادم رو گیر دندونگرد نندازه. یکی رو اوردیم گفت فن سیستم خراب شده هزینه میشه 300!
    پاسخ:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام احسان خان عزیز

    دست شما درد نکنه از این که محبت کردید و به وبلاگ بنده سر زدید.

    ما کوچیک شما هستیم. قابل شما را نداشت.

    حالا اون بنده خدا تعمیر کار هم شاید وارد نبوده و آدم خوبی بوده حتما.


    یاعلی مدد

    جناب آقای حسینی
    با سلام
    خدا پدرت بیامرزد که آموزش رایگان ودرست دادی ممنونم ما که استفاده کردیم
    پاسخ:
    علی آقا جان
    ببخشید که دیر نظرتون را دیدم
    خدا را شکر که نوشته ام به دردتون خورد
    ارادت داریم
    یازهرا
  • غلام شوفاژ
  • دست شما درد نکنه نون مارو آجرکردی داش

    پاسخ:
    قربون شما
    خدا ان شاء الله به مالتون برکت بده داش غلام
    یازهرا
    سلام
    میشه شماره یه سرویسکارو برام ایمیل کنی
    دستگاهم آریستونه

    پاسخ:
    سلام عزیز جان
    اهل کجا هستین؟
    شماره سرویس کار در شهرستان قم اگه بخواهید دارم
    از بابت تاخیر خیلی ببخشید تازه نظرتون رو دیدم.
    یازهرا
    سلام  خیلی ممنون از راهنمایی جنابعالی . دوسال بود که من اشتباهی هواگیری میکردم وفکر میکردم قدرت گرمایی پکیج کم است .   سلامت باشی 
    پاسخ:
    سلام عزیز جان
    عاقبتت به خیر
    خدا را شکر که به دردتون خورد عزیز دل
    یازهرا
     با سلام 
    پکیچ من بوتان و رادیاتور های من ایران رادیاتور است الان 2 ماه است هرروز هوا گیری میکنم ولی هر 24 ساعت رادیاتور ها شروع به سرد شدن میکنند وهوا گیری میخواهند .خسته شدم از دست این سیستم سرویسکار ها هم میگویند این هوا از اب لوله کشی داخل پکیچ میشود لطفا راهنمایی کنید چکار کنم 
    پاسخ:
    با سلام خدمت آقا محمد عزیز

    با عرض معذرت از این که تازه پیامتان را دیدم.
    بنده متخصص این کار نیستم اما احتمال می دهم شما بعضی از مراحل را به درستی انجام نمی دهید و یا سیستم پمپاژ آب آپارتمانتان هوا هم تزریق می کند که این را باید در حین استفاده از آب منزل هم استفاده کنید(جهش ناگهانی آب مثلا در دستشویی یا ظرفشویی نشان از ورود هوا دارد) و یا ...

    موفق باشید عزیز
    سلام به شما
    اول اینکه آموزشی که گذاشتین در کل وب بینظیره و از هر نظر کامل دستت درد نکنه
    دوم اینکه یه پکیج بوتان دارم مدل ابتیما این رو الآن یه سال هست بصورت مشتی داریم کار میکنیم اگه تعجب کردین باید بگم که تعمیر کار گفته رله اش خرابه باید مشت بزنین تا درست شه چراغش قرمز میشه
    در ضمن میخواستم بدونم که میشه بدون تعویض کامل برد دستگاه این مشکل رله رو حل کرد 
    آخه از نمایندگی که سوال کردم میگه به علت مسایل امنیتی و آتش سوزی اجازه تعمیر برد رو ندارن و فقط باید تعویض بشه
    ممنونم اگه برام جواب رو میل کنید
    پاسخ:
    آقا سعید رضایی گل
    سلام علیکم

    از اظهار لطفتون ممنون؛ من این قدر که گفتین نیستم من اصلا مهندس کامپیوترم و در مورد هواگیری پکیج بعد از راهنمایی تعمیرکارها و همچنین بررسی نقشه ذهنی سیستم گرمایشی پکیج خدا لطف کرد و این ها به ذهنم اومد که تقدیم کردم.
    در مورد پکیج شما هم اطلاعات دقیق ندارم؛ بهتره از واردتر از من سوال کنید.
    از آشناییتون خوش وقتم؛ ان شاء الله بتونم در آینده هم کمکی به دوستان ارائه بدم

    یاعلی مدد
    سلام پکیج ما بوتان.یه ماهه خریدیم .مدام در حال هواگیری هستیم .همش سرد می شه . سوالم اینه اصولا چند وقت یه بار باید هوا گیری کرد؟ 
    پاسخ:
    سلام علیکم

    این که دائم سرد می شه اصلا طبیعی نیست. ممکنه علت ورود هوا خیلی چیزها از جمله دلائلی که در پاسخ آقا محمد در دو نظر پیش عرض کردم باشه یا تو سیستمتون جایی داره چکه می کنه. اما بازم عرض می کنم بنده متخصص نیستم. بنابراین حتما با یه کاردان مشورت بفرمایید.

    یاعلی

    سلام مدل پکیج من ایمرگاسه از رادیاتور همش اب چکه میکنه چندمرتبه هواگیری کردم حتی تعمیرکارهم اوردم ولی فایده نداشته ممنون میشم منو راهنمایی کنید

    پاسخ:
    سلام علیکم
    شرمنده دیر شد
    احتمالا یا رادیاتورتون سوراخه و یا خوب نصب نشده. مهره ی شیر وصل به رادیات یک قسمت و یک قسمت مادگی دارد که احتمالا با هم چفت نگردیده است. ممکن هم هست ایراد از پیچ هواگیری باشه
    البته باز تا کار توسط یک خبره دیده نشود نمی توان گفت. این ها حدس و گمان است

    موفق باشید
  • لبابه زارع
  • سلام به نظر شما صدایی که از رادیاتور می اد مثل ضربه زدن با نوک مداد است از چی میتونه باشه ممنون راهنماییم کنید با این صدا آدم نمیتونه راحت بخوابه
    پاسخ:
    سلام علیکم
    شرمنده که دیر شد
    احتمالا علت صدای تیک تکیک رادیاتورتون به این خاطره که فلز رادیاتورتون نازکه و در اثر انبساط و انقباض مکرر دائم صدا می کنه
    اگه علت این باشه برای رهایی از شر این صدا باید نوع رادیاتورتون را تغیییر بدین مثلا ایران رادیاتور بذارین یا شیر رادیاتورتون رو عوض کنین ترموکوبل دار ببندین

    باتشکر
    با سلام 

    اگه فشار بار ۱/۸ باشه ایرادی داره؟
    با سپاس از لطف شما
    پاسخ:
    با سلام
    با عرض معذرت از شما و همه دوستان به خاطر تأخیر در جواب دادن ها که به علت مشغله نگارنده است.
    اگه با این فشار رادیاتورهاتون گرمه فکر نمی کنم مشکلی داشته باشه. احتمالا مساحت بخش گرم خونتون کمه. درسته؟
    اما به هر حال مشورت با سرویس کار یادتون نره. بنده متخصص نیستم.
    علت هواگرفتن پکیچ ورادیاتور هاوشعلع گرفتن هوای خروجی از رادیاتور ها در چی میتواند باشد؟
    پاسخ:
    سلام عزیز دل خیلی عذر می خواهم از اینکه بنده دیر به دیر وبلاگم را چک می کنم
    بنده در جواب های قبلی نیز عرض نموده بودم که آنچه آموخته ام تجربی و با فکر شخصی بوده است و تخصصی در این زمینه ندارم
    باز هم از این که سوالتان این مدت طولانی بدون جواب ماند، معذرت می خواهم
    موفق باشید

    رسوب آب،در طول شبانه روز بدون آنکه ما متوجه شویم، آرام، آرام درون لوله ها و سیستم های پکیج، شوفاژ ، تأسیسات حرارت مرکزی و ... را می پوشاند و به تدریج محل عبور آب را مسدود می کند.

    ضدرسوب الکترونیکی صبا، علاوه بر جلوگیری از رسوب گذاری در لوله ها و اجزای داخلی دستگاه های خانگی و صنعتی به تدریج رسوب های قبلی را نیز پاک می کند و از پوسیدگی قطعات فلزی جلوگیری می کند و محافظ پکیج و تاسیسات حرارتی و برودتی شما می باشد.

     

    به نام خدا با سلام خدمت شما مدیر گرامی

    شرکت مبتکران صبا پارسیان ، شما را به بازدید از وب سایت های زیر دعوت می نماید :

     

    www.sabaparsian.com

    mspco.mihanblog.com

     

    شما می توانید هر گونه سوال و یا  نظری  را از طریق شماره تلفنها یا ایمیلهای زیر مطرح نمایید و امیدواریم بتوانیم پاسخگویی سوالات شما به بهترین و شایسته ترین صورت باشیم .

    01512253962-4

    09116429061

    saba.mspco@yahoo.com

    sabaparsian2000@yahoo.com

     

    با احترام

    سلام. ما پکیج ایران رادیاتور داریم. میخواستم بدونم ایا در تابستان که رادیاتورها بسته است. ایا اب داخل ان باید تخلیه شود و به چه صورت؟
    پاسخ:
    سلام آقارسول عزیز

    بنده خیلی دیر به دیر این تالار را نگاه می کنم که امروز متوجه شدم شما و چند دوست دیگر سوالاتی پرسیده اید که عذر مرا می پذیرید.
    بنده متخصص این کار نیستم و مطلب بیان شده هم با مشورت سرویس کار و تجربه های شخصی بوده است؛ خودم آب رادیاتورها را خالی نمی کردم ولی ممکن است خالی کردن آن بهتر باشد؛ لطفا کارهای انجام شده را با مشورت سرویس کار انجام دهید
    سلام.ما پکیج بوش داریم اخیرا یکی ازرادیاتورها سرد است هواگیری به طریق بازکردن شیر بالای رادیاتور وتخلیه اب وباز کردن شیر فشارپکیج رادیاتور همچنان سرد است باتشکر

    پاسخ:
    سلام اقا حمزه عزیز

    بنده خیلی دیر به دیر این تالار را نگاه می کنم که امروز متوجه شدم شما و چند دوست دیگر سوالاتی پرسیده اید که عذر مرا می پذیرید.

    حتما تا الان مشکل شما حل شده است اما به هر حال بنده به دلیل اینکه مدت زیادی است در خانه های بدون شوفاژ زندگی می کنم فضای ذهنی ام از شوفاژ فاصله گرفته و کمتر اظهار نظر می نمایم.

    با تشکر
    موفق باشید
  • شکیبا منتظر
  • سلام میشه لطف بفرمایید  توضیح بدید
    در مورد اینکه اگر رادیاتورهای داخل حال و پذیرایی باز باشد  اما داخل یک اتاقی رادیاتوری احتیاج نباشد و بسته باشد 
    امکان خرابی پکیج یا رادیاتور وجود دارد یا نه؟
    قبلا متشکریم
    پاسخ:
    با عرض معذرت، همان طور که نوشته ام با توجه به مشغله زیاد دیر به دیر می رسم به وبلاگ بپردازم.
    گرچه بنده متخصص این امر نیستم اما این به نظر من (به عنوان یک استفاده کننده ی ساده) خیلی طبیعی می آید که یکی از شوفاژها برای مدتی خاموش باشد.

    موفق و موید باشید
    با سلام و تشکر فراوان از دوست گرامی.
    با 6 رادیاتوری که در منزل دارم فقط یک رادیاتور صدای تیک تیک میده با اینکه عرض کردین ، ایران رادیاتور هم هست لطفا دلیلش چیه? با تشکر
    پاسخ:
    حسین جان بنده کاردان این امر نیستم. اما همانطور که احتمالا در پست های قبل خوانده اید شیر ترموکوبل دار را (از کسی شنیدم) که می تواند موثر در رفع صدای تیک تیک باشد البته مشورت با سرویس کار تأکید می کنم که فراموش نشود چون بنده متخصص نیستم.
    با سلام.پکیج ما ایران رادیاتورآب مصرفی اصلا گرم نمیکنه؟اما رادیاتور داخل خونه بسیار گرم میشه. لطفا راهنمایی کنید

    سلام ما پکیج دیواریمون و تازه نصب کردیم صبح فشار اب پاین بود فشارم 0:6 نشون میاد من اون زیاد کردم تا 1:5 بد یه چند ساعت فشار رفت رو 2:8 که ارور داد الان باز میکنم  فشاربیاد پایین اب حموم و رادیات حمومو باز میکنم فشار میاد پایین تا 1:2 محکم می بندم بد اب حموم و هم می بندم دوبار فشار میره بالا چی کا ر کنم راهنمایی کنیند لطفاا
    اخیرا .قتی که ازآبگرم استفاده میکنم یکدفعه سرد میشود ومجدابعد از دو دقیقه گرم میشود راهنمایی فرمایید(مدل پکیج اپتیمایک فن میباشد)
    ﺳﻼﻡ ﭘﻜﻴﺞ ﻣﺎ اﻳﺮاﻥ ﺭاﺩﻳﺎﺗﻮﺭ ﻫﺴﺖ. اﻻﻥ ﻣﺸﻜﻠﻲ ﻛﻪ ﭘﻴﺶ اﻣﺪﻩ اﻳﻦ ﻛﻪ ﺑﻴﺸﺘﺮ اﻭﻗﺎﺕ ﺷﻴﺮ اب ﮔﺮﻡ ﺭﻭ باز ﻣﻴﻜﻨﻴم ﺟﺮﻗﻪ ﻣﻴﺰﻧﻪ ﻣﻴﺨﻮاﺩ ﻛﻪ ﺭﻭﺷﻦ ﺑﺸﻪ ﺯﻭﺩﻱ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﻣﻴﺸﻪ و ﺩﺭﺟﻪ ﻫﺎﻱ 40 و 70 ﭼﺷﻤﻚ ﻣﻴـﺰﻧﻲ با ﺭﻳﺴﺖ ﻫﻢ ﺩﺭﺳﺖ ﻧﻤﻴﺸﻪ
    ﻣﻤﻨﻮﻥ اﺯ ﺭاﻫﻨﻤﺎﻳﺘﻮﻥ 
    با سلام. پکیج ما ایران رادیاتور است. چند روزی است که پکیج را در حالت زمستانی قرار داده ایم. مشکل خاصی ندارد. فقط احساس میکنم پمپ پکیج نسبت به قبل صدا دار شده. آیا ممکن است نیاز به هواگیری پمپ باشد؟
    با سلام
    علت چکه کردن پکیج چی متونه باشه. پکیج اخگر
    سلام ببخشید شوفاژ سالن از دیشب تا حالا شدید داره چکه میکنه به نظرتون از واشر هس؟
    با سلام  . سه تا از چهار تا رادیاتورها موجود در واحد مسکونی گرما دارن فقط یکی از رادیاتورها سرده البته بعد از هوا گیری پنج سانتی متر بالاش گرم شده . شیر هواش رو هم باز میکنم ازش اب گرم می اد . لطفا بفرمایید چکار کنم تمام قسمتهای این رادیاتور هم گرم بشه . متشکرم
    سلام دوخانه کنارهم سیستم پکیچ شفیع سازه است رادیاتورمثل هم دماروی60درجه یکی رادیاتورها داغ اما دیگری کمی گرم است به نظر شما چه دلیلی داره؟
    شلنگ آب داخل پکیچ چکه میکنه باید چیکار کرد ؟
    چرا اب حمام سرد می شود؟
  • شیر زیر پکیج
  • 90 % شیر زیر پکیج مشکلات را حل می‌کند 
    سپاس
    خدا پدرت را بیامرزد 
    عای
    سلام از راهنمایی شما متشکرو
    سلام پکیج ایران رادیاتود مدل M24FFداریم
    فشار سنجش خود به خود میره بالا چه کنیم؟
    با سلام . آیا نیاز هست در تابستان آب رایاتورهای داخل منزل رو خالی کرد؟ در مورد پکیج دیواری . ممنون
    آقا دست شما درد نکنه نجاتمون دادی 
  • محمد نیلچی
  • سلام شرمنده پکیج ما مدل بوتان رادیاتور ها رو گرم میکنه ولی آب شیر و گرم نمیکنه مشکل چیه؟؟
    خواستم بکم خیلی اقایی . حضرت زهرانکهدارت باشه .
    سلام برای این ک فشار آب رادیاتور رو وقتی از 1/5بالاتر میره پایین بیاریم چ کار باید بکنیم لطفا راهنماییم کنید
    سلام
    خدا خیرت بده من پکیج ایمرگاس دارم و همون نکته باز کردن هوای پمپ رو که گفتی یادم اومد که سرویس کار قبلا این کار رو کرده بود و از حوله ای حمام هواگیری کردم.
    با تشکر از شما
    سلام
    شوفاژ صفر دارم؟ میخواهم به تازگی پکیج روشن کنم
     کارکردن باهاش فقط هواگیری میخواهد یا چیز دیگر؟
  • علی فقیهی
  • خدا پدر مادرتو برات نگه داره شب تعطیلی خودم پکیجو راه انداختم داشتیم یخ میزدیم. خدا عزتتو زیاد کنه.
    سلام خسته نباشید به سید عزیز
    سید چند روزی است که از داخل پکیج ما قطره قطره آب میاد
    مجبور شدیم چیزی بزاریم زیر ،یواش یواش بیشتر شده قطرها ممنون میشم کمک.کنید ،برسی،کردم از داخل پکیج میاد فقط
    خیلی هم عالی
    اگر زحمت نباشد  چندتا عکس ضمیمه کنید و روی عکس توضیح بدید عالیه ... ممنون ازت 
    باعرض سلام من یه مشگلی در مورد خیزشه شعله تو بکیچ خانگیم دارم ونمی دونم مشگل از کجاس پکیچ من ایساتیسه همش روی سیستم گرمایشی ارور خیزشه شعله میده

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی